Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Tu autobus to cos wiecej niz tylko srodek lokomocji

Tu autobus to cos wiecej niz tylko srodek lokomocji

Honduras
Honduras, Tela

Od dluzszego juz czasu przymierzalem sie do tego aby o tym napisac ale za kazdym razem gdy prawie mialem ulozony tekst doswiadczalem czegos nowego wiec odkladalem to na pozniej.Zapewne wszystkiego jeszcze nie widzialem ale nie bede dluzej zwlekal a i prawde mowiac juz nie moge sie doczekac aby o tym napisac.
Za kazdym razem kiedy wsiadamy do autobusu miejskiego czy tez dalekobieznego na 100 % jestesmy pewni ze nie bedzie nudno. Na kazdym przystanku wskakuje ktos zeby cos sprzedac a handluje sie tu doslownie wszystkim,jedzeniem,lekarstwami,sprzetem elektronicznym,umiejetnosciami vokalnymi a nawet slowem bozym wiec ci ktorzy zapomnieli zjesc sniadanie lub nie byli w kosciele w ostatnia niedziele z latwoscia uzupelnia te braki nie wdajac fortuny.W dodatku sprzedawcy zachwalaja swoj towar z taka pomyslowoscia i przekonaniem ze reka mimo woli sama wedruje do sakiewki aby ja uszczuplic o pare groszy. Nikt nie ma tu za zle ze mimo tloku wciskaja sie handlarze aby sprzedac cos i zarobic pare groszy,kazdy rozumie ze nikt tu nie ma lekko a jakos przezyc w tym szalonym swiecie trzeba.Jak przypomne sobie co sie dzieje u nas w autobusach gdzie nieuprzejmosc miesza sie agresja to az mi ciarki przechodza jak sobie przypomne przemieszczanie sie autobusem np lodzi gdzie ludzie robia tak aby drugiemu bylo gorzej a pomocy nie doswiadczaja nawet najstarsi ludzie. Wiele moglibysmy sie nauczyc od mieszkancow ameryki centralnej mimo ze malo ludzi tu skonczylo wiecej niz 5 klas a mimo to kultura osobista przewyrzszaja tych z dyplomem magistra.Uwielbiam spontanicznosc tych ludzi.uwielbiam tlok i glosna muzyke w autobusach i na bazarach,kocham to ze caly czas mozna chodzic w japonkach i krotkich spodenkach i to ze placac za sniadanie lub piwo w malutkim sklepiku nie slysze maszyny fiskalnej i nikt mi nie wciska rachunku ktory i tak bym wyzucil. Zycie jest tu skromniejsze to prawda ale czy to az tak naprawde waze ile ma sie par butow w szafie ?Kazdy kto juz troche zycia przezyl przyzna mi ze najwazniejsze jest zdrowie i comfort psychiczny a reszte zawsze sobie mozna jakos zorganizowac co nie! Siedzc na malym tarasie i spogladajac na morze pije sobie zimne piwko za zdrowie tych ktorzy zycie kochaja i zrobia wszystko aby cieszyc sie nim jak najdluzej. Salud ! Na zdrowie