Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Ostatnie godziny w Meksyku(troche porad i podsumowanie)

Ostatnie godziny w Meksyku(troche porad i podsumowanie)

Meksyk
Meksyk, Chetumal

To niestety prawda ale przyszedl czas aby opuscic piekny Meksyk co zrobilismy z wielkim zalem ale coz taka juz kolej rzeczy i trzeba ruszac dalej. Z Bacalar pojechalismy autobusem do Chetumal(duze miasto na granicy z Belize i stolica stanu Quintana Roo)koszt takiej wyprawy to 32 pesos czyli 8 zlotych a jedzie sie tylko 45min. Aby zlapac autobus do belize nalezy przejsc ok 1 km do Nuevo Marcado(nowy market)i wskoczyc w amerykanski szkolny autobus ( bo tylko takie jada do Belize)ktory dowiezie nas na granice a potem do Belize City lub innego miasteczka. My wysiedlismy w Corozal i zaplacilismy 50 pesos czyli ok 13zl.

Nalezy pamietac ze na meksykanskim przejsciu granicznym beda chcieli od was 300 peses(80zl)to oplata za tak zwany Turist Tax ale jezeli przylecieliscie samolotem to ten tax jest juz wliczony w cene biletu i kategorycznie nie nalezy placic.Aby jeszcze bardziej przyspieszyc ten process najlepiej posiadac ze soba bilet na ktorym powinna byc wyszczegolniona oplata za ten tax i wtedy smutny celnik( bo niestety dodatkowo nie zarobi)bedzie musil wam wlepic pieczatke i czesc. Nam pozlo to bardzo sprawnie i po kilku minutach bylismy juz po stronie Belize :))))

Porady Praktyczne;

- jezeli przyjechaliscie na dluzej zawsze targujcie sie o cene pokoju mozna cos uszczypnac.

-nie jadajcie w miejscach turystycznych bo jest o wiele drozej.

-warto najpierw udac sie do supermarketu aby sprawdzic ceny wtedy latwiej bedzie wam sie targowac na bazarach i nie dacie sie oszukac.

- Meksyk jest w miare bezpieczny dla turystow ale nalezy zachowac zdrowy rozsadek(nie szwedac sie po nocach i nie obnosic sie z drogimi przedmiotami.

-starajcie sie rozmawiac z turystami ktorzy sa tu jakis czas oni zawsze powiedza cos ciekawego(co warto a co nie warto)

Przykladowe Ceny:

- Piwo w sklepie 1.2 litra Corona lub Modelo 25-26 pesos ok 5 zl
- Ananas na targu(pyszny) 20 pesos 4 zl
- Papaja jeszcze lepsza niz ananas 25 pesos zalezy od rozmiaru 5 zl
- Sniadanie na ulicy np kanapka z kurczakiem lub tacos zwykle trzy placki ok 20 pesos 4 zl
- woda w sklepie 5 l 18 pesos ok 4zl
-Tequila 0.7 l 100 pesos lepsza np Jimador lub Squiza gorsza 65pesos ale tez spokojnie da sie wypic i nie boli glowa

Podsumowanie:

Co to duzo mowic Meksyk jest cudownym krajem ktory ma do zaoferowania mnostwo atrakcji.Nikt tu nie bedzie sie nudzil i kazdy wroci do domu z wspanialymi przezyciami. Sa tu cudowne plaze gdzie roi sie od luksusowych hoteli, restauracji i drogich sklepow co gosciom o grubym portwelu bardzo sie spodoba ale tez sa bardzo romantyczne pensjonaciki i hostele w ktorych wcale nie gorzej moga odpoczywac ci ze skromnym budzetem.

Niestety wszystko drozeje z roku na rok a to za sprawa ze coraz wiecej ludzi odwiedza ten kraj. Spieszcie sie wiec bo za kilka lat nie dosc ze bedzie drogo to i ze znalezieniem fajnego miejsca bedzie problem bo wielkie sieci hotelowe wykupuja co sie da i stwiaja tam swoje betonowe molochy. My spedzilismy tu wspanaile chwile zarowno teraz jak i 8 lat temu kiedy to wzielismy slub w Cancun. Czy wrocimy tu jeszcze kiedys nie wiem ale na mojej liscie ten kraj zawsze bedzie w pierwszej 10tce.