Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Wielkich miast po prostu nie lubie

Wielkich miast po prostu nie lubie

Belize
Belize, Belize City

Belize City oczywiscie wielkim miastem nie jest ale ma wszystkie cechy wielkich aglomeracji czyli jest brudno,glosno,nieustajace korki,problemy z woda pitna,sciekami i geste ze az lepkie powietrze.

Bylismy tam tylko godzine a juz mialem dosc i nie moglem sie doczekac kiedy wskoczymy do autobusu. Gdyby nie to ze nie mielismy innego wyjscia napewno bysmy je omineli.Po wyjsciu z lodzi ktora nas przywiozla(za 15 usa od lba) z Cay Caulker od razu dopadl nas tlum naganiaczy,moze hotel , moze wycieczke ,moze taxi a moze cos do jedzenia chyba tylko nie zapytali nas o dwie rzeczy czy przypadkiem nie chcemy miodu albo palca w d...e ale przypuszczam ze i te oferty by w koncu padly tylko w czas z tamtad prysnelismy. Jak na wielkie skupisko ludzkie przystalo nie obylo bez biedakow ktorzy ciagle o cos prosza i klna sie na Boga ze to na jedzenie albo na leki ale w 90% to sa zule i narkomani. Nas zaczepilo tylko 4 podczas 20 sto minutowego spaceru na dworzec autobusowy i 2och w autobusie niestety nie przyczynilismy ani troche do poprawienia ich statusu spolecznego.
Gdy podstawiono nasz autobus z minionego stulecia( bo byl to oczywiscie szkolny bus z lat 60 tych rzecz jasna amerykanski)radosci nie bylo konca bo za trzy godziny mielismy byc w Hopkins czyli piekne plaze ,malo turystow i ceny ktore zwyklych smiertelinkow nie wpedzaja do grobu. Zaliczajac jeszcze po drodze Belmopan czyli stolice panstwa(jedna z najmniejszych stolic swiata ma tylko 16000 tys mieszkancow) i Dandrige oraz autostop (bo autobus jechal dalej a nas wysadzil 10 km od Hopkins) bylismy na miejscu a co dalej w nastepnym wpisie czekajcie cierpliwie a nie pozalujecie Adios

Ps: Autobus z Belize City do miejsca gdzie musielismy zlapac stopa to 7usa za osobe czyli nie drogo.