Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Wazne aby plusy nie przyslonily wam minusow

Wazne aby plusy nie przyslonily wam minusow

Gwatemala
Gwatemala, San Pedro La Laguna

Ten kultowy cytat wypowiedziany przez Stanislawa Tyma podrzucil mi temat na kolejny wpis a bedzie o plusach I minusach podrozowania.
Jestesmy ciagle w San Pedro La Laguna w Gwatemali bo az do wczoraj uczeszczlismy z ogromnym zapalem na kurs hiszpanskiego I zastanawiamy sie czy nie zostac tu jeszcze troche.Codziennie wytaczamy ogromne dziala i ladujemy w nie powazne argumenty takie jak; musimy jechac,jeszcze tyle miejsc do zobaczenia,rozleniwilismy sie,czas nam sie konczy itp.itp. Mimo to za nic nie chce sie nam z tad ruszac. Zakotwiczylismy w pieknym hoteliku za jedyne 8 euro za dwojke (Villa De Lgo) mamy blisko na targ,2 kroki do jeziora nie wydajemy wiecej niz 20 euro na dzien( wliczjac w to piwo pare razy dziennie )wiec zyc nie umierac.Wracajac jednak do tematu.
Istnieje ogolne przekonanie ze podrozowanie to same plusy i zacheca sie do tego coraz wiecej ludzi co przynosi korzysci wszystkim.Organizatorom i osobom zwiaznym z tym biznesem korzysci finansowe a podrozujacym niezliczone przygody i mase wrazen ktore pozostaja w pamieci na bardzo dlugo a nie zadko na cale zycie. Poznjac kulture innych nacji poszerzmy swoje horyzonty,uczymy sie jezykow,zmieniamy swoje podejscie do wielu spraw.Dzielac sie swoimi doswiadczeniami z innymi motywojemy innych do podrozowania i tak dalej i tak dalej. Wszystko to wyglada wspaniale i trudno by tu znalesc negatywy a jednak sa i za rozowa fasada kryje sie cos mrocznego cos o czym nigdy wczesniej nie mysleliscie a co moze was dopasc i sprawic ze wasze dotychczasowe zycie juz nigdy nie bedzie takie samo i nawet ci ktorzy usilowali z tym walczyc skonczyli marnie a kosci ich bieleja na wszystkich kontynentach. Jest to uzaleznienie albo jak gdzies kiedys wyczytalem "syndrom swedzacych piet".Podrozujac pojawia sie starch przed powrotem do normalnosci a jak juz sie wroci nie mysli sie o niczym innym jak tylko o tym jak tu pojechac znowu, troche dalej i na troche dluzej.Jako ze zwiedzilem juz 47 panstw spotykalem ludzi ktorzy mieli identyczne zdanie wiec nie jest to tylko moj wymysl. Zastanowcie sie wiec bo gdy juz wpadniecie nie bedzie odwrotu a przestronny apartament zamieni sie w ciasny namiot zas wygodne lozko w materac dmuchany z ktorego bedzie schodzic powietrze.