Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Wielka Kukurydza
2016

Wielka Kukurydza

Nikaragua
Nikaragua, Great Corn Island

Nie wiem dlaczego tak ta wyspie nazywaja ale niech juz bedzie bo niby dlaczego wszystko musi miec wytlumaczenie.
Wreszczie tu dotarlismy choc nie bylo latwo. Po kilkudniowym opoznieniu I 12 godzinach spedzonych na rozklekotanej lajbie wyladowalismy na pieknej wyspie ktora otaczaja piaszczyste plaze oplywane turkusowymi wodami. Aby sie tu dostac mozna wybierac z dwoch opcji. Pierwsza to samolot ale dosc drogo bo 100 usa w jedna strone(czasem mozna troche taniej) za to szybko bo tylko 70 minut z Managua no I lata dwa razy dziennie. Druga to opcja dla zuchwalych I posiadajacych duze zapasy czasu. najpierw trzeba zlapac autobus ze stolicy do El Rama (ok 5 godzin kilka razy dziennie)Potem lodke do Blue Fields tez klika razy dziennie (ok 2 godzin) a nastepnie lajbe na Corn Island (dwa razy w tygodniu) ktora plynie co prawda tylko 6 godzin ale cala podroz zajmuje w sumie 10 lub 12 h a to dlatego ze zaladunek na Blue fields I na El Bluff zajmuje czasem bardzo dlugo.Koszt takiej wycieczki to ok 25 usa na glowe (w jedna strone) a warunki a lajbie nie zwalaja z nog.W europie lub w stanach juz dawno zrobili by z niej puszki na karme dla kotow a tu cieszy sie ogolnym uznaniem I nie zanosi sie aby przestala plywac w bliskiej przyszlosci.Wyspa choc obfita w piekne plaze I zaciszne miejsca zbyt duzo do zaoferowania nie ma. Uboga oferta noclegowa I gastronomiczna sprawia ze wiekszosc turystow traktuje Great Corn Island jako potr przesiadkowy na jej mniejsza siostre (Little Corn Island)gdzie podobno jest o wiele lepiej ze wszystkim. My postanowilismy tu pare dni zostac I zapoznac sie z okolica. Zatrzymalismy sie w malym Guest House Ruppie nie daleko portu a z tad mamy blisko do plazy gdzie mozna spokojnie grilowac w przepieknej scenerii. jak juz wszystko obwachamy ispaliwy wszystkie kokosy(najlepsze do grilowania) poplyniemy na Mala wyspe chociaz by dlatego aby sprawdzic czy jest tam tak pieknie jak I czy opinie naszych poprzednikow znajda potwierdzenie w rzeczywistosci . Adios