Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Czy Kuba Jest Droga?
Zwiń mapę
2016
04
kwi

Czy Kuba Jest Droga?

 
Kuba
Kuba, Pinar del Río
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 16046 km
 
Zanim kupilismy bilety do Krainy Komendanta Castro przewalilem kilkadziesiat stron z informacjami na temat cen i jakosci uslug. Wielu z tych ktorzy zaszczycili swoja obecnoscia ten kraj sprzedaje informacje calkowicie sprzeczne z rzeczywistoscia a nawet odstrasza innych przed przyjazdem.Podam kilka przykladow. Kuba jest droga a ceny sa niejednokrotnie trzy razy wyzsze niz w Polsce.Turystom nie wolno korzystac z publicznego transportu po jest on przeznaczony wylacznie dla kubanczykow i mozna jedynie przemieszczac sie specjalnymi autobusami lub taksowkami.Turysta moze placic tylko dewizami i nie ma mozliwosci wymiany na kubanskie peso etc,etc etc.Ludzie narody trzymajcie bo nie wytrzymam a dodam jeszcze ze sa to informacje swieze sprzed kilku miesiecy wiec nie mozliwoscia jest zaby sie tak szybko wszystko moglo zmienic.Wiekszosc ludzi slucha przewodnikow , pracownikow hoteli,taksowkazy a ci aby zarobic jak najwiecej wciskaja ludziom takie kity ze glowa boli.Wszystko zalezy od tego jak chcecie spedzic czas i gdzie. Piekne hotele polozone tuz na plazach,eleganckie sklepy,klimatyzowane autobusy i dobre restauracje sa dosc drogie ale tak jest wszedzie na calym i nie nalezy od razu generalizowac.Jezeli ktos chce kube zwiedzic na wlasna reke z plecakiem i dziennym nie zawielkim budrzetem to jest to kraj wymazony.Transport dla kubanczykow jest tani ze az strach bo za przejechanie ok 100 km placi sie ok 2 zl za osobe i nikogo nie obchodzi kim jestes placisz wiec jedziesz. Ceny w lokalnych jadlodajniach nie przewyzszaja 6 zl za danie np kurczak z ryzem i salata czy porcja wiepzowiny z juka lub bananami.Kuba jest rajem dla lodozercow bo tak tanich lodow nie widzialem nigdy w zyciu. Za loda z automatu(takiego jak u nas w latach 90 tych) placi sie ok .40 groszy 2 peso kubanskie.Fajny pokoj mozna juz znalezc za 15 dolarow (klimatyzacja i prywatna lazienka)my tez czesto spalismy nawet za 8 usa za pokoj oczywiscie.Piwo regionalne takie jak Bruja ,Tinima,Mayabe to wydatek ok 2 zl.Owoce i warzywa sa rowniez smiesznie tanie choc wybor czesto nie jest ogromny, zwykle banany,ananasy ,papaya,pomidory i ogorki lub kapusta no i oczywiscie guayaba pyszny owoc ktory jest skladnikiem znanego alkocholu Guayabita De Piniar. Tak wiec sami widzicie ze nie jest drogo i mozna za niewielkie pieniadze spedzic tu wspaniale czas tym bardziej ze plaze sa tak cudowne ze nie chce sie ich opuszczac.Piszcie jak chcecie wiedziec cos wiecej chetnie odpowiem Adios
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
wiza na Kubę
Wybierasz się tam? Będzie ci potrzebna wiza na Kubę. W Geoblogu możesz ją zamówić z dostawą do domu! Zobacz cenę wizy na Kubę, oferujemy najniższe stawki pośrednictwa w uzyskaniu wiz.
Zdjęcia (10)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (2)
DODAJ KOMENTARZ
zula
zula - 2016-04-04 07:51
Informacje jak bardzo cenne!
Pozdrawiam Was ☺
 
MamaMia
MamaMia - 2016-12-15 14:09
O i to pocieszająca wizja, bo po długich i żmudnych poszukiwaniach udało nam się zdobyć w miarę tanie bilety na Kubę ale po przeczytaniu różnych informacji na temat życia turysty na Kubie nawet odechciało mi się tam jechać.Bardzo dobra relacja :)
 
 
zwiedzili 7.5% świata (15 państw)
Zasoby: 143 wpisy143 299 komentarzy299 2180 zdjęć2180 0 plików multimedialnych0
 
Nasze podróżewięcej
06.07.2016 - 06.07.2016
 
 
21.05.2016 - 21.05.2016
 
 
04.05.2016 - 10.05.2016