Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Z Nicaragui do Panami kilka porad praktycznych!
2016

Z Nicaragui do Panami kilka porad praktycznych!

Nikaragua
Nikaragua, Peñas Blancas
Przejechano 19183 km

Piszac to jestem na lotnisku Panama Pacifico czekajac na lot do Bogoty w miedzy czasie postaram sie dac wam pare wskazowek dotyczacych przejazdu z Nicaragui do Panamy a noz komus sie przydadza.Jest kilka opcji aby pokonac ten dystans ale ja skupie sie na najtanszych.

Opcja numer 1.

Z Penias Blancas((granica miedzy Nicaragua a Kostaryka) autobusem do San Jose (Stolica)ok 5 godzin 10-12 usd w zaleznosci od firmy Tica bus, TransNica ,Deldu Transportation(najtansze ale zwykle bez ubikacji).Jezeli wyjedziecie z granicy wczesnie rano macie szanse zalapac sie na bus firmy Tracopa(trzy kilometry od terminala TicaBus w kierunku poludniowym) ktory w 7 godzin dowiezie was na granice z Panama koszt to 15 usd ostatni autobus w tym kierunku odjezdza ok godzinie 2 po poludniu a pierwszy o 5 rano.Pamietajcie ze nalezy zaplacic 4 dolary podatku wyjazdowego z Nikaragui i 8 dolarow z Kostaryki.Dodatkowo prawie zawsze wjezdzajac do Kostaryki lub Panamy zadaja okazania biletu wyjazdowego. Ja pokonywalem ta trase 4 razy i trzy razy poproszono mnie o to tak wiec miejcie to na uwadze. W koncowej czesco powiem jak to obejsc nie wdajac sie w zbedne koszta.
Gdy juz przekroczycie granice z Panama zaraz po prawej stronie jest przystanek autobusowy z ktorego bardzo regularie odjezdzaja wygodne busy do Panama City a ostani nocny jest o polnocy. Koszt przejazdu to 17 usd i w ciagu 7 godzin powinniscie byc na dworcu glownym Allbrook. W Panamie sa trzy lotniska w tym najglowniejsze(Tocumen) ktore obsluguje najwiecej polaczen miedzykrajowych w tym z Polska.Chcac tanio doleciec do Kolumbi musicie sie udac na Lotnisko Panama Pacifico skad leca samoloty VivaColumbia nam udalo sie kupic bilety za 100 usd w jedna strone plus 22 za bagaz.Mozna taz dostac sie morzem do Kolumbi ale to wcale taniej nie wychodzi a zajmuje mnostwo czasu. Spotkalem pare ktorej zajelo to dwa tygodnie.Calkowity koszt przejazdu z Nica do Panama City lacznie z oplatami wyjazdowymi to 56 usd.Nigdy w zyciu zadnym samolotem do Panamy za tyle nie zalecicie.Mozna tez probowac autostopem ale w Kostaryce czy panamie kierowcy nie wiedziec czemu niechetie sie zatrzymuja wiec moze to wam zajac duzo czasu.

Opcja numer 2.

Tym samym sposobem co w opcji pierwszej nalezy dojechac do San Jose a potem poczekac do polnocy i wskoczyc w autobus TicaBus ktory w 15 godzin zawiezie was do Panama City za jedyne 58 usd (posilek w autobusie wliczony w cene). Oczywiscie oplata wyjazdowa z Kostaryki nie jest wliczona.

Jezeli nie macie konkretnie zaplanowanej podrozy a mimo wszystko poprosza was o bilet wylotowy mozna zrobic to tak.Na stronie American airlines mozna zarezerwowac bilet i wrzucic go na przetrzymanie do 24 godzin (hold). Na rezerwacji bedzie numer referencyjny data wylotu (wczesniej wybrana przez was) i wasze dane. Wydrukujcie to i markerem wymazcie haslo Hold a potem zeskanujcie jeszcze raz.Wszystko wyglada bardzo wiarygodnie i moge was zapewnic ze po okazaniu takiego czegos przy okienku wszystko pojdzie dobrze i nikt juz o nic was nie bedzie pytal.Ja robilem to za kazdym razem i zawsze przechodzilo.Jezeli nie potwierdzicie rezerwacji w ciagy 24 h wszystko przepada a wy nie ponosicie zadnych zbednych kosztow po przy takiej wstepnej rezerwacji linie nie zadaja karty kredytowej .Ot i wszystko!