Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Miala byc jazda nie pchanie!
2016

Miala byc jazda nie pchanie!

Kolumbia
Kolumbia, Calarcá
Przejechano 20835 km

Ci ktorzy czytali wczesniejszy wpis znaja bardzo dobrze dziadziunia w welnianym ponczo.Prawde mowiac troche mu nie dowierzalem bo z doswiadczenia wiem ze lokalni lubia wyolbrzymiac a jak juz widza bialego to fantazji wodze juz calkiem puszczaja.Z drugiej strony gory nie sa niczym nowym dla nas. Zaliczylismy wiele trekingow wysokogorskich. Kilka razy bylismy w Himalajach wchodzac na Mount Everest Base camp (5360m.n.p.m) Przelecz Thorung La(5416m.n.p.m) I cala Annapurna Circuit lacznie z Annapurna Base camp a takze traking wokol Dhaulagiri z wejsciem na Dhampus Peak(6035m.n.pm).Nie mamy problemow z wysokoscia i ani razu nie zapadlismy na chorobe wysokosciowa wiec powiedziec mozna ze gory nam leza.No tak ale to byl trekking a nie wspinaczka rowerowa w dodatku z o wiele ciezszym bagazem plus jednoslad ktory wraz z wysokoscia nabieral wagi(tak nam sie wydawalo).

Z Calamarca (Miejsce gdzie mieszka pamietny dziadziunio) do Calarca jest 46 kilometrow w tym 22 caly czas pod gore I 24 caly czas w dol. Probowalismy pedalowac ale w niektorych miejscach po prostu sie nie dalo.W dodatku na ok 2700 metrow zaczelo sie nam krecic w glowach a dlonie dretwialy czego nie mielismy okazji doswiadczyc podczas wczesniejszych wypraw w gory.Wyruszylismy o 5 rano a punkt z ktorego droga prowadzi juz w dol(3000 m.np.m) osiagnelismy dopiero o 14 stej.Mowie wam szczerze ze jeszcze troche a bysmy sie poddali.Co gorsza droga jest bardzo ruchliwa a kierowcy nie wazac na wysokosc jezdza jak wariaci powodujac czeste wypadki jednego bylismy swiadkiem. Kierowcy nie stalo sie nic ale ciezarowka przewrocila sie na bok tarasujac prawie cala jezdnie.Niestety o wiele gorsze wypadki sa na porzadku dziennym a swiadcza o tym krzyze na poboczach ktorych tylko na odcinku 8 km naliczylem 12 scie.Ale nalezy zachowac odrobine rozsadku I uruchomic wyobraznie a szanse ze pokona sie ten odcinek nie robiac sobie ani innym krzywdy sa bardzo duze.

Opadalismy z sil ale musielismy pokonac ta trase dzis bo pogoda robila sie kiepska a my nie chcielismy spedzac nocy w namiocie przy drodze.Gdy wkoncu sie wczolgalismy okazalo sie ze dalej tez nie bedzie za wesolo.Droga w dol byla bardzo stroma I bez hydraulicznych hamulcow w rowerach nie wyobrazam sobie zjazdu.Jakby tego bylo malo wial dosc silny wiatr I przyznam sie bez bicia ze w pewnych momentach o malo nie napelnilem przyciasnych leginsow ktore mialem na sobie.W dol zjezdzalismy tylko godzine wiec juz o 15 stej bylismy na obrzezach Calarci.Wskoczylismy do pierwszego lepszego hostelu bo Aga nie miala juz sily aby czegos szukac.Po zimnym jak lod prysznicu sily troche nam wrocily wiec zdjawszy z rowerow torby pojechalismy pozwiedzac miasteczko ktore okazalo sie bardzo urocze. Filizanka pysznej kawy sprawila ze calkiem zapomnielismy o tym jak malo z wycieczenia nie padlismy I juz tylko sie z tego smiejac zaczelismy planowac nastepny dzien. Adios