Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Miala byc jazda nie pchanie!
Zwiń mapę
2016
21
maj

Miala byc jazda nie pchanie!

 
Kolumbia
Kolumbia, Calarcá
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 20835 km
 
Ci ktorzy czytali wczesniejszy wpis znaja bardzo dobrze dziadziunia w welnianym ponczo.Prawde mowiac troche mu nie dowierzalem bo z doswiadczenia wiem ze lokalni lubia wyolbrzymiac a jak juz widza bialego to fantazji wodze juz calkiem puszczaja.Z drugiej strony gory nie sa niczym nowym dla nas. Zaliczylismy wiele trekingow wysokogorskich. Kilka razy bylismy w Himalajach wchodzac na Mount Everest Base camp (5360m.n.p.m) Przelecz Thorung La(5416m.n.p.m) I cala Annapurna Circuit lacznie z Annapurna Base camp a takze traking wokol Dhaulagiri z wejsciem na Dhampus Peak(6035m.n.pm).Nie mamy problemow z wysokoscia i ani razu nie zapadlismy na chorobe wysokosciowa wiec powiedziec mozna ze gory nam leza.No tak ale to byl trekking a nie wspinaczka rowerowa w dodatku z o wiele ciezszym bagazem plus jednoslad ktory wraz z wysokoscia nabieral wagi(tak nam sie wydawalo).

Z Calamarca (Miejsce gdzie mieszka pamietny dziadziunio) do Calarca jest 46 kilometrow w tym 22 caly czas pod gore I 24 caly czas w dol. Probowalismy pedalowac ale w niektorych miejscach po prostu sie nie dalo.W dodatku na ok 2700 metrow zaczelo sie nam krecic w glowach a dlonie dretwialy czego nie mielismy okazji doswiadczyc podczas wczesniejszych wypraw w gory.Wyruszylismy o 5 rano a punkt z ktorego droga prowadzi juz w dol(3000 m.np.m) osiagnelismy dopiero o 14 stej.Mowie wam szczerze ze jeszcze troche a bysmy sie poddali.Co gorsza droga jest bardzo ruchliwa a kierowcy nie wazac na wysokosc jezdza jak wariaci powodujac czeste wypadki jednego bylismy swiadkiem. Kierowcy nie stalo sie nic ale ciezarowka przewrocila sie na bok tarasujac prawie cala jezdnie.Niestety o wiele gorsze wypadki sa na porzadku dziennym a swiadcza o tym krzyze na poboczach ktorych tylko na odcinku 8 km naliczylem 12 scie.Ale nalezy zachowac odrobine rozsadku I uruchomic wyobraznie a szanse ze pokona sie ten odcinek nie robiac sobie ani innym krzywdy sa bardzo duze.

Opadalismy z sil ale musielismy pokonac ta trase dzis bo pogoda robila sie kiepska a my nie chcielismy spedzac nocy w namiocie przy drodze.Gdy wkoncu sie wczolgalismy okazalo sie ze dalej tez nie bedzie za wesolo.Droga w dol byla bardzo stroma I bez hydraulicznych hamulcow w rowerach nie wyobrazam sobie zjazdu.Jakby tego bylo malo wial dosc silny wiatr I przyznam sie bez bicia ze w pewnych momentach o malo nie napelnilem przyciasnych leginsow ktore mialem na sobie.W dol zjezdzalismy tylko godzine wiec juz o 15 stej bylismy na obrzezach Calarci.Wskoczylismy do pierwszego lepszego hostelu bo Aga nie miala juz sily aby czegos szukac.Po zimnym jak lod prysznicu sily troche nam wrocily wiec zdjawszy z rowerow torby pojechalismy pozwiedzac miasteczko ktore okazalo sie bardzo urocze. Filizanka pysznej kawy sprawila ze calkiem zapomnielismy o tym jak malo z wycieczenia nie padlismy I juz tylko sie z tego smiejac zaczelismy planowac nastepny dzien. Adios
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
Zdjęcia (15)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (3)
DODAJ KOMENTARZ
zula
zula - 2016-05-21 16:00
Na mapie doskonale widać ile udało się przejechać.
Wasze zdjęcie przedstawia szczęście - jest śliczne !
 
Ewelina
Ewelina - 2016-05-21 19:16
Silna wola i determinacja pchała was pod ta gore- fajnie ze dotarliście na miejsce bez większych przygód. Widoki,świeże powietrze i piękna pogoda i w dodatku tacy brązowi - szczęściarze z was;) Szerokiej drogi i powodzenia jutro
 
kornik
kornik - 2016-05-24 15:24
Rychu dodawaj wpisy bo smutno w pracy siedziec i ciekawosc zzera:)
 
 
zwiedzili 7.5% świata (15 państw)
Zasoby: 143 wpisy143 299 komentarzy299 2180 zdjęć2180 0 plików multimedialnych0
 
Nasze podróżewięcej
06.07.2016 - 06.07.2016
 
 
21.05.2016 - 21.05.2016
 
 
04.05.2016 - 10.05.2016