Geoblog.pl    onewayticket    Podróże    Ameryka Centralna,Poludniowa oraz Kuba    Wybierac kupowac grosza nie zalowac!!
2016

Wybierac kupowac grosza nie zalowac!!

Ekwador
Ekwador, Otovalo

Market w Otovalo odbywa sie kazdego dnia ale w sobote jest najwiekszy wiem bo w miescie spedzilem trzy dni I jezeli ktos chce zobaczyc wiecej to polecam wlasnie sobote a tym ktorym tlok przeszkada kazdy inny dzien tygodnia bedzie lepszy na zrobienie zakupow w tym osobliwym miejscu.Choc wybor jest ogromny nie latwo jest cos wybrac I nawet jezeli przyjedzie sie tu w celu zakupienia konkretnej zeczy nie ludzcie sie ze pojdzie wam szybko.Jako bywalec targow moge daw wam kilka wskazowek jak kupowac I nie przeplacic oraz jak rozmawiac ze sprzedawcami. Po pierwsze: przejdzcie sie po targu i pytajcie o to co was interesuje w kazdym stoisku w ktorym owy product sie znajduje.Nigdy nie pokazujcie ze na czyms wam zalezy udawajcie ze tak sobie pytacie. Nie przymiezajcie nic ani nie ogladajcie rzeczy zbyt dlugo.Ngdy nie mowcie sprzedawcy ze cos jest ladne albo ze jest w dobrej cenie.Jak juz obejzycie wszystkie stoiska i obejdziecie targ bedziecie wiedzieli ze cena identycznego produktu rozni sie i to czasem bardzo.Najwieksze ceny sa na najbardziej ruchliwych uliczkach i tam gdzie turystow jest najwiecej(to przez nich ceny zawsze ida w gore szczegolnie tych ktorzy zakupow robic w takich miejscach nie umieja).Jak juz wiecie co chcecie kupic i jaka zecz podobala sie wam najbardziej i co najwazniejsze wiecie jakie sa ceny poczekajcie kilka godzin(no chybz ze nie macie czasu).Nigdy nie nalezy kupowac rano bo wtedy ceny sa zawsze wieksze.Po poludniu gdy handlarzowi werwa nieco przybladnie wyrwiecie dany product za lepsza cene. Jak juz odczekacie kilka godzin mozna wracac.Wtedy przymiezajcie ogladajcie ale tez bez wiekszego entuzjazmu tak aby was nie zlapal chytry kupiec.Wiedzac jaka cene mozecie wytargowac walczcie do konca a jezeli gosc nie bedzie wam chcial dalej sprzedac po prostu odejdzcie dziekujac bardzo za pomoc. Prawie w 90% przypadkow hadlarz kaze wam wracac a piekne spodnie lub strugana figurka wroca z wami do domu.I na koniec wazna uwaga, jezeli uwazacie ze dana cena wam odpowiada nie targujcie sie dalej po to aby sprawdzic do ilu mozna zejsc najtaniejej bo to moim zdaniem troche nie ladnie.

Otovalo jest wspanialym miejscem nie tylko na robienie zakupow .Mozna tu przyjechac chociazby po to aby po popatrzec na pieknie urbane indianki i to w jaki sposob sie zachowuja.Mozna popatrzyc na turystow a w szczegolnosci na Amerykanow i juz do konca zycia bedziecie wiedziec jak nalezy sie nie zachowywac w takich miejscach. No i konieczie trzeba tu przyjechac z pustym zoladkiem po to aby sprobowac jak najwiecej a jest tego duzo.
Jak kupilem sobie piekne ponczo i czapke (sprzedawca mowil ze to z welny lamy ) co przyda mi sie na zimne wieczory. Aga zas nabyla cieple rekawiczki i sweterek z nie znanego nam pochodzenia ale waze ze to nie Made in China a przynajmniej metki z takim opisem na tym nie bylo hahaa!

Co do samego Otovalo to jest co calkiem przyjemnie miasteczko z ladnym centrum i mnostwem sklepikow oraz rozsianych po calej okolicy bazarow i bazarkow.Niestety prozna szukac tu tanich noclegow bo po sprawdzeniu 15 stu cena nie spadla ponizej 14 usd za pokoj. Co prawda wszystkie byly z lazienka i Wi-Fi ale jak dla nas to za duzo tym bardziej ze w pokoju spedzamy bardzo malo czasu.Dla posiadaczy namiotow polecam park Cascacas de Pegucze w ktorym obozowac mozna za darmo a w dodatku spac mozna przy pieknym wodospadzie ktory koi do snu lepiej nisz szklaneczka rumu(oczywiscie tylko wtedy jezeli bedziecie od niego w odpowiedniej odleglosci)W parku sa miejsca do grilowania i rozpalania ognisk oraz toaleta ktora co prawda na noc jest zamykana ale krzaczkow tez nie brakuje wiec potrzebe mozna zalatwic kucajac tuz za nimi.Spedzilismy tam trzy noce i mimo ze chlodno bylo atmosfera jaka tworzyli obozowicze byla naprawde goraca.Wkurzal mnie tylko jeden gosc ktory co pare godzin wychodzil z namiotu i gral na trabce.Co prawda niezle mu to wychodzilo ale o 6 stej nad ranem to nawet Wagnerowi by sie dostalo.Nie mam pojecie o co mu chodzilo z tym graniemco pare godzin, bal sie ze mu trabka zardzewieje czy co.Tak czy owak bylo fajnie a kupione rzeczy beda nam dlugo przypominac o tym niesamowitym miejscu. Adios